پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: موکب امام رضا(ع) از محل موقوفات و نذورات خراسان رضوی در کربلا برپا می‌شود و ۱۰۰ خادم افتخاری در بخش‌های آشپزخانه، پذیرایی، خدمات عمومی و... برای ارائه خدمت به زائران در این موکب اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد حجت‌الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حاشیه اعزام کاروان تدارکاتی اربعین حسینی موکب امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد واقفان و خیران اظهار کرد: با توجه به تأکید نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و رئیس این سازمان، خدمت‌گذاری در ایام اربعین از استان‌های مختلف پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

وی بیان کرد: بر اساس تجربه خدمت‌گذاری حدود ۱۰ ساله در شهر کربلای معلی به زائران، امسال موکب امام رضا(ع) در شهر کربلا به نام موقوفات و بقاع متبرکه خراسان رضوی مستقر می‌شود و به مدت ۱۰ روز تا اربعین حسینی در کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

احمدزاده افزود: موکب امام رضا(ع) در شهر کربلا با یک دستگاه نانوایی سیار با ظرفیت روزانه ۴۰۰۰ قرص نان، یک دستگاه کارخانه تولیدیخ با ظرفیت تولید ۲۰۰ قالب یخ به همراه توزیع آب معدنی جهت استفاده زائران مواکب اطراف محل استقرار موکب ارائه خدمت می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به ارائه خدمات فرهنگی، تبلیغی و درمانی به زائران ادامه داد: ظرفیت اسکان ۱۲۰۰ نفر در روز و پذیرایی ۳۶۰۰ نفر در سه وعده صبحانه، ناهار و شام در موکب امام رضا(ع) پیش‌بینی شده است. اعزام ۳۰ مبلغ آقا و خانم جهت فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی نیز انجام می‌شود، ضمن اینکه بهره‌مندی از سخنرانان شاخص، جهت خدمت شایسته به زائران اربعین در دستور کار است.

احمدزاده گفت: ۱۰۰ خادم افتخاری در بخش‌های آشپزخانه، پذیرایی، خدمات عمومی و... برای ارائه خدمت به زائران در این موکب اعزام می‌شوند، همچنین دو دستگاه مولد برق با توجه به کمبود برق و دستگاه تصفیه آب در موکب مستقر می‌شود که این تجهیزات برای برپایی موکب با حدود ۱۰ دستگاه تریلی، به کربلا منتقل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha